Så här hanterar din bostadsrättsförening GDPR

Vi inom Brf Stämjärnet 1 värnar om din personliga integritet vid behandling av dina personuppgifter och vi följer lagar och krav enligt gällande dataskyddsregler.

Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, såsom namn som e-mail. Syftet med en sådan behandling är för att kunna skicka dig nyhetsbrev och information samt kunna kontakta dig i viktiga frågor som rör föreningen och/eller din lägenhet.

Vi har fått dina uppgifter från den information som du lämnat till föreningen. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning, bland annat EU-direktivet GDPR, vid all behandling av personuppgifter. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är för att det är nödvändigt för att fullgöra syftet med ditt medlemskap och för att kunna leva upp till gällande lagstiftning och regelverk. Dina uppgifter kommer att sparas så länge det är nödvändigt för att utföra våra avtalsenliga åtaganden gentemot dig och så länge det krävs enligt lagstadgade lagringstider.

Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Vi strävar alltid efter att dina personuppgifter ska behandlas inom EU/EES. Vid systemmässig support och underhåll kan vi dock vara tvungna att överföra informationen till ett land utanför EU/EES. Oavsett i vilket land dina personuppgifter behandlas vidtar vi alla rimliga legala, tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa att skyddsnivån är densamma som inom EU/EES.

Personuppgiftsansvarig är Bostadsrättsföreningen Stämjärnet 1. Du har rätt att kontakta oss om du vill ha ut information om de uppgifter vi har om dig, för att begära rättelse, överföring eller för att begära att vi begränsar behandlingen, för att göra invändningar eller begära radering av dina uppgifter.

Detta gör du enklast genom att kontakta oss på:

Brf Stämjärnet 1

Adress: C/o Peter Bergared, Heleneborgsgatan 12a, 117 32  STOCKHOLM

Organisationsnummer: 716417-6088

info@brfstamjarnet1.se

Om du har klagomål på vår behandling av våra personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.

En mer extensiv redovisning av föreningens hantering av uppgifter hänförliga till GDPR finns i länken nedan